top of page

"The Art of the Brick" (1)

Hola a tots i totes els Lego maniàtics, avui comencem el nostre blog amb la visita a l'exposició "The Art of the Brick" que realitzen a Barcelona des del 17 de març fins al 12 de juny a la cúpula d'esdeveniments del centre comercial las arenas.


En aquest apartat, hi posarem les diferents fotografies que hem realitzat en aquesta visita que ens ha durat una hora i mitja (tot i així no hem llegit tots els expositors, ja que anàvem realitzant fotografies).


Amb aquestes primeres imatges ens introduïm a l'exposició de LEGO, espero que us agradi.

Amb aquesta primera imatge ens introduïm a l'exposició de LEGO, espero que us agradi.

La primera obra es titula ADN, desconeixem de quantes peces està composta.

La següent imatge es titula "APPLES", composta per 1.292 peces l'autor ens diu d'aquesta obra que "vaig crear aquestes pomes com un experiment d'escales. Vaig intentar crear una rèplica d'una poma a grandària normal i, després, anar més enllà i crear una versió molt més gran.

Una altra imatge de l'exposició es titula "ASCENSION" que consta de 7.124 peces i l'autor ens diu "que és el que et fa ascendir? Amor? Fe? Èxit? I una vegada que puges, cap a on et dirigeixes? La idea de l'ascensió, anar a un lloc més alt sense experimentar abans la mort, és alguna cosa que volia explorar. On creus que aniràs?".

Una altra imatge s'anomena "AUGUSTUS OF PRIMA PORTA" construïda amb 22.300 peces i el seu autor diu d'aquesta "L'escultura de marbre d'August es va descobrir en 1863 prop de Roma en la vila de Livia, a Prima Porta. Podria ser la còpia d'una escultura de bronze anterior. Mostra a August amb el braç estirar i la mà alçada, apuntant cap a la futura Roma. Vesteix una armadura militar i està representat com el comandant victoriós d'un gran exèrcit. La seva mà esquerra està coberta amb un paludamentum (Capa de comandant). També es pot apreciar una petita representació de Cupido, el fill de Venus, en la part inferior de l'escultura. La presència de Cupido probablement simbolitzava el fet que August s'autodenominava fill de Venus, la deessa de l'amor. Els peus nus d'August suggereixen que era un heroi o un déu.

La següent imatge està dividida en tres imatges diferents. L'autor va voler representar en Lego el rostre de tres famosos i l'anomena "BOB, JANIS I JIMI". EL retrat del músic Bob està compost de 1.180 peces, el de Janis té 1.070 peces i, per últim, el de Jimi el formen 1.203 peces.

La pròxima imatge es titula "BUILDING RED" que compta amb 4.875 peces i que l'autor ens expressa "Tots els dies la vida ens va trencant a trossets i cada nit tornem a juntar-los, fent-nos més forts en el procés. Em va dur dues setmanes completar aquesta escultura".

Una altra imatge és la del "CELLO" formada per 7.695 peces i el seu autor ens fa arribar aquest escrit "Per intentar animar els nens a què descobreixin la música, vaig construir aquest violonchelo de tamany real totalment amb peces de LEGO. Encara que té el tamany exacte d'un violonchelo de veritat, no intentis tocar-lo: pot semblar un violonchelo però sona com una peça de LEGO!!


La següent imatge, o més ben dit, les següents imatges és titula "LARGE CLOUD" amb 7.660 peces i "SMALL CLOUD" amb 4.004 peces formen part d'un joc que realitzarem al següent blog.

Una de les moltes imatges més que hem vist en l'exposició es titula "COMPUTER" i està formada per 5.690 peces i el seu autor ens diu d'aquesta que "Com faig un ordinador que se sembli a un ordinador construït amb peces de LEGO i que al mateix temps tingui aspecte d'ordinador? Al final, em vaig centrar en els colors brillants de la paleta de LEGO per fer un ordinador que se semblés a un ordinador però que tingués un polsim de diversió.

EL braç que surt d'ell representa com la tecnologia influeix en les nostres vides. Vaig estar construint aquesta escultura durant dos anys. L'ordinador original es va completar en 2006, però vaig decidir afegir el braç que surt de la pantalla en 2008.

La següent imatge s'anomena "COURTNEY GOLD AND BLACK" i es tracta d'una obra de 3.300 peces on "hi ha alguna cosa meravellosa quan fas servir alguna cosa que se suposa que té tres dimensions (les peces LEGO) com si tingués dos (una pintura). Especialment, quan és un retrat".

Aquesta estàtua que consta de 8.948 peces es titula "CRACKED" i el seu autor ens diu que "vaig dedicar unes tres setmanes a fabricar Cracked amb aproximadament 9.000 peces de LEGO. L'escultura representa com em sento cada matí.

Una altra obra molt original es titula "CROWD" composta de 4.094 peces i l'autor ens diu que "aquesta obra es titula crowd i està inspirada en els milers de persones que caminen pels carrers de la ciutat de Nova York. El grafiti que apareix en la paret del fons es barreja amb les colorides figures i crea una imatge que es pot veure si mires de front. Espero que pugueu VEURE-LA".

Aquesta estructura està composta per tres obres diferents que es titulen "CROW, GIRL i WOMAN". La primera consta de 1990 peces, la segona de 13.090 peces i la ultima de 14.880 peces. Aquestes escultures es van usar en el curtmetratge "Daddy Warblocks". El curt és una història sobre una anciana que intenta construir la seva família de somni amb peces de joguina màgiques després de descobrir que el que construeix cobra vida. Aquesta escultura representa a un corb màgic de la pel·lícula.

Aquesta obra d'art s'anomena "DARK DESPAIR" composta per 11.274 peces i que ens diu "quan els nens volen ser invisibles, simplement es tapen els ulls amb les mans i així no poden veure el món. Segons el seu raonament, el món tampoc pot veure'ls. De vegades seguim usant aquest truc, fins i tot quan creixem".

La propera imatge s'anomena "DAVID" i està construïda amb 16.349 peces i l'autor ens diu d'aquesta obra d'art que "per a la versió amb peces volia capturar la serenitat del cos i la tensió que s'aprecia en l'obra original. Igual que l'escultura de marbre, vaig col·locar un tronc d'arbre al costat de la cama dreta, la qual suporta tot el pes per oferir un suport estructural addicional a l'escultura".

La següent imatge s'anomena "DESINTEGRATION" formada per 4.400 peces i ens diuen "compte amb els vents de la vida que desgasten la teva individualitat. Sigues fort!".

Aquesta obra d'art és el diamant de l'exposició, és l'obra mestra de l'expositor, composta per 80.020 peces i anomenada "DINOSAUR", és una estructura de 180x101x592 cm i l'autor ens diu d'ella que "aquesta és una de les escultures més grans que mai hagi creat. Em va portar tot un estiu construir-ho, i gairebé em torno boig intentant aconseguir-ho. Després de veure acudir, a tants nens a la meva primera exposició en solitari, volia donar-los alguna cosa i crear una escultura que els nens poguessin gaudir. Què hi ha millor que un dinosaure?".

Hem posat més èmfasi amb aquesta estructura, per això hi han més fotografies realitzades.

La següent imatge es titula "DOG" i també formarà part del joc que realitzarem al següent blog.

Una altra imatge de l'exposició s'anomena "EVERLASTING" formada per 10.584 peces i ens diu que "l'amor és etern. Perdura més enllà de la juventut, d'un ventre pla i d'una bona cabellera. I aquí resideix la seva bellesa".

Una altra part de l'exposició estava formada per 3 peces diferents anomenades "BLUE FACEMASK" (10.770 peces), "RED FACEMASK" (9.240 peces) i "YELLOW FACEMASK" (6.406 peces). Blue facemask és un autoretrat. Vaig fer servir centenars de fotografies del meu cap des de tots els angles per usar-les com a base per a aquesta escultura de grans dimensions. Vaig estar treballant en aquesta estructura durant un mes.

Red facemask representa la cara de la meva amiga. La part més difícil consistia a fer bé les pestanyes. Aquesta escultura em va portar diverses setmanes.

Una màscara li presenta al món la cara que volem veure. Quina és la teva? La blava la vermella o aquesta groga?

La següent imatge s'anomena "FRUSTRATION" i està formada per 2.344 peces i l'autor ens diu d'aquesta que "això és un autoretrat. De vegades no em sento al 100%, com si deixés una part de mi a casa. Hi ha dies que simplement em sento així".

Una altra imatge es titula "GIRL WITH S PEARL EARRING" i està construïda amb 1.694 peces i ens diu l'autor que "a la pintura se la denominava amb freqüència la "Mona Lisa del Nord", especialment per la captivadora mirada de la jove. Per a la rèplica fabricada amb peces LEGO, vaig emprar colors poc comuns per aconseguir les ombres de llum de la pintura original. També vaig voler donar-li dimensions a la imatge, per la qual cosa vaig treure a la noia del fons negre amb una capa de peces".

També forma part de l'exposició una estructura formada per 2.253 peces i anomenada "GLOBE" on l'autor ens diu que "pot sonar cursi, però és espectacular sostenir el món sencer a les teves mans. Gira-ho, on s'ha posat el dit? Les esferes són molt difícils de crear en LEGO. Dominar la creació d'esferes amb peces de LEGO va ser un pas important en el meu desenvolupament com a artista".

La següent escultura creada es titula "GRASP" i està formada per 17.356 peces i que l'autor ens diu d'ella "siguin els que siguin els teus desitjos ocults, sempre hi haurà mans que et retinguin. El repte en la vida és trobar la força per escapar d'aquestes cadenes. Vaig crear aquesta escultura com a resposta a tots els que m'han dit "NO" a la cara. He decidit allunyar-me d'aquestes persones".

Una altra estructura construïda amb 8.990 peces i titulada "GREEN TORSO", es diu que "de vegades la vida és tan atrafegada i tens tantes coses al cap que t'agradaria ser capaç de treure-te-la, buidar tot el desordre i posar-te-la de nou per afrontar el dia".

La propera peça s'anomena "GREY BUCKET" construïda per 2.210 pece

Una altra estructura de la col·lecció s'anomena "HAND" i està construïda amb 14.500 peces i l'autor ens diu que "pots obtenir moltes expressions d'una mà. Una mà estesa expressa "encantat de conèixer-te". Un amà convertida en puny expressa "atura't!". Una mà alçada al cel expressa "necessito ajuda". Alguna cosa que potser podem brindar als altres amb major freqüència. Aquesta escultura es va construir al llarg de tres setmanes".

La propera peça es titula "HANDS" un títol molt paregut a l'anterior però alhora molt diferent. Aquesta obra d'art està formada per 15.161 peces i l'autor ens diu que "aquesta obra representa el meu malson, literalment. Les mans són la meva eina més preuada. Em va portar tres setmanes construir Hands i vaig utilitzar 15.000 peces per crear-ho".

Una altra estructura s'anomena "HANGING ON THE EDGE" construïda amb 10.520 peces i l'autor ens vol dir que "¿No hem estat tots així, subjectats per un sol dit? Jo sí que ho he estat. I encara que pugui semblar impossible, normalment aconseguim aixecar-nos pels nostres propis mitjans". Fins i tot la torre està construïda amb peces LEGO.

La següent forma s'anomena "HUGMAN" i fou construïda amb 273 peces que "a Hugman li agrada fer abraçades. Abraça pals de senyalització, abraça bancs del parc, abraça pals per a bicicletes, abraça tanques. Abraça gairebé tot el que pot cabre entre els seus braços".

També forma part de l'exposició l'estructura formada per 13.122 peces i anomenada "INCOMPLETE". L'autor ens remarca que "¿Alguna vegada has tingut un d'aquells dies en els quals dónes tant de tu mateix que et sents com si et quedessin buits? O un d'aquells dies en els quals no importa quan facis, per què sents que mai acabaràs de fer-ho tot? Incomplete representa la manifestació física hipotètica d'aquests sentiments".

Una altra estructura s'anomena "KISSING" i està composta per 2.170 peces on l'autor ens explica que "en l'art, el petó s'ha immortalitzat en estructura, pintura, il·lustracions, cançons i en moltes altres formes precioses. Volia capturar aquest "moment" quan sembla que dues persones es fonen a la vegada. Amb les peces de LEGO, la realització d'aquesta il·lusió en forma d'escultura és possible".

La següent forma és un poc abstracte i s'anomena "KNOT", formada per 1.240 peces l'autor ens diu d'aquesta que "m'encanten els puzles, els problemes que cal resoldre. Probablement per això em vaig convertir en un advocat en la meva vida passada. No obstant això, igual que una pintura de M.C. Escher, alguns problemes semblen no tenir principi ni fi i és difícil saber per on començar".

També forma part de l'exposició l'estructura anomenada "MANNEQUIN" formada per 4.400 peces.

Una altra estructura s'anomena "MONA LISA" i està construïda per 4.573 peces i l'autor ens diu que "vaig decidir elaborar una rèplica de la pintura amb peces molt pixelat. Més que intentar capturar cadascun dels detalls usant peces molt petites, vaig intentar capturar cadascun dels detalls usant peces molt petites, vaig intentar imitar la famosa mirada el més fidel possible usant peces més grans. El resultat és sorprenent perquè reflecteix de manera meravellosa l'obra original. De fet, es pot confondre una foto borrosa de la rèplica de peces de LEGO amb la pintura original".

A l'exposició també vaig trobar una estructura molt difícil de fer des de el meu punt de vista, ja que treballa amb la silueta corbada d'un noi. L'obra es titula "MY BOY", formada per 22.590 peces, i l'autor ens diu d'aquesta que "la pèrdua, a l'igual que l'amor, és un dels temes més recurrents en el meu art. Aquí vaig intentar capturar-lo en un medi diferent, les peces de LEGO. Aquesta escultura en concret està inspirada en una història trista que em van explicar els meus pares. Després de conèixer la història, vaig començar a treballar en aquesta escultura d'immediat. La vaig acabar gairebé dos mesos després".

La següent figura representa un símbol mundial, anomenada "PEACE SYMBOL" formada per 3.720 peces i l'autor fa una reflexió que diu "què es necessita per crear pau? Sens dubte, la combinació de tots els colors del món. Aquesta escultura es va crear a partir de centenars de peces reciclades".

Una altra estructura s'anomena "PEDESTAL" i està formada per 3.010 peces i l'autor ens diu "la majoria dels pedestals tenen alguna cosa sobre ells que se suposa que has de mirar. En aquest cas, se suposa que el que has de mirar és el pedestal. L'art és l'absència".

I arribem a l'equador de l'exposició, espero que us estigui agradant i que ús aguï despertat l'interès per poder anar a veure l'exposició temporal que està situada a la cúpula del centre comercial "Las Arenas" fins al dia 12 de juny.


CONTINUARÀ...

Entrades destacades
Vuelve pronto
Una vez que se publiquen entradas, las verás aquí.
Entrades recents
Archiu
Buscar per tags
No hay etiquetas aún.
Segueix-nos
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page